Från Spiderchicks blogg

Jag har under dagen suttit och bläddrat i Spiderchicks blogg (för övrigt en av mina favoritbloggar) där hon har skrivit följande:

"Nu har jag och lillemannen varit med en kompis (plus tvillingkids) på fika och sångstund i kyrkan.

Asså I ♥ svenska kyrkan!

Jag hade ingen aning om hur mycket kyrkan faktiskt anordnar för människor innan jag blev mamma och i visst behov av vardagligt umgänge. Det är rytmik, fika, sång, pyssel, öppen förskola, utflykter - MASSA! 

Alla är alltid välkomna och man möts alltid av fantastiskt trevlig människor. Man måste absolut inte komma dit med en bibel under armen eller ett kors på ryggen - det går liksom bra att vara sig själv."


Det hon skrivit är väldigt sant!
Många tycker att kyrkan är onödig och bara roffar åt sig pengar, men så är verkligen inte fallet.
I kyrkan finns så otroligt många olika akriviteter som erbjuds gratis (eller till en väldigt obetydlig liten summa), till skillnad från aktiviteter som kommuner erbjuds.

Det finns allt ifrån öppna förskolor, miniorer, juniorer, konfirmander, syjuntor, kyrkluncher, ja, det finns allt möjligt!

Det är synd att folk inte inser det, att kyrkan är en plats man inte behöver vara superreligiös i (även om det är trevligt när folk tror på han där uppe), utan att ALLA är verkligen välkomna!


Kommentarer
Postat av: Spiderchick

haha ja som sagt jag älskar svenskis (som jag kallar svenska kyrkan), detta utan att vara troende :-) god fortsättning!

2011-01-01 @ 18:43:04
URL: http://spiderchick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0