En stund för sig själv. Och Gud.

Min morgon inleddes med en mässa på jobbet idag.

När jag satt där på min stol och lyssnade på prästen så slog det mig; vilket privilegium jag och mina kollegor har att få fira mässa- på jobbet!

 

Människor idag har en otroligt stressig vardag, vi multitaskar som aldrig förr och önskar ofta att dygnet hade fler timmar.

Jag har vänner som beklagar sig över allt möjligt, men bland annat, att de inte har tid för Gud.

Barn ska hämtas och lämnas, mat ska lagas, huset ska städas, jobbet ska skötas, barnen ska nattas, ja, ni förstår!

 

Jag tror alla behöver en liten paus i vardagen, att få ta en stund med Gud.

Gud kräver inte att vi ska vifta med armarna och sjunga med det högsta vi kan till The best of Carola; utan snarare tror jag att en enkel bön duger mer än väl.

Man behöver en fristad, att tillåta sig själv att ta ett ögonblick med sig själv och Gud, eller bara ta ett djupt andetag och sända en liten tanke av tacksamhet till honom där uppe.

Att be på bussen, i kön på Maxi eller i duschen- det hinner alla!


Kommentarer
Postat av: Oscar

AMEN!

2011-01-29 @ 21:40:39
URL: http://bibelord.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0