GOD JUL VÄNNER!

Jag tänker inte lägga ut en töntig bild på mig själv med världens fiskleende och texten "God jul" kladdigt skrivet i paint, utan väljer istället att länka till en väldigt bra krönika som jag precis läste på Aftonbladet, som heter:

"Jesus struntade i snopp och snippa"


Den hittar du HÄR!
Ett citat ut krönikan:

"Jag kommer sitta
som klistrad vid påvens midnattsmässa och hoppas att någon till dess har berättat för honom om kärleksbudskapet. Jag kommer be för att han inte ska jämföra min kärlek med miljöförstöring som han gjorde förra året, eller med krig som han gjorde året innan, utan i stället hyllar kärleken. All kärlek. Alla möten där människors hjärtan smälter samman i kärlek. Som för mig och min man. Det står heller inte i strid med bibeln, då den säger att jag inte ska ligga med en man som jag ligger med en kvinna. Och det ska gudarna veta att jag inte gjort, renlärig homo som jag är."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0